fbpx

איך תיק נולד – סוף מעשה במחשבה תחילה.

אף אחד לא לימד אותי איך 'יולדים' תיק ואני מאוד רציתי, אז לימדתי את עצמי, בניתי לי תכנית עבודה, משלב ראשון עד לתוצאה הסופית ולפיה אני עובדת ופועלת כדי שתיק חדש יבוא לעולם.

אז כמובן שראשית עלי לזהות צורך, בתקופה מסויימת יש ביקוש לתיקי גב, באחרת, התיקים שבאלכסון מבוקשים יותר, תיקים גדולים מאוד, הופכים פתאום לאופנתיים ותיקי ערב תמיד מבוקשים.

נכון, יש מעצבים/ות שפשוט יחפשו באינטרנט, ימצאו תיק שאהבו, יקחו צילום שלו למתפרה ושם כבר ידאגו לייצר עבורם תיק דומה והנה – מעצב/ת נולד/ה!

אני בוחרת, בכל פעם, בדרך הארוכה, שבסופה מתקבל תיק בעיצוב מקורי שלי שתואם את הקו העיצובי שמאפיין את הסגנון והקולקציות שלי.

אז, אחרי שזהיתי צורך, אני מדמיינת את התיק שאותו הייתי רוצה לייצר, כן, ממש כך! הכל מתחיל במחשבה ובדמיון! למעשה, בעיני רוחי אני כבר רואה ומתכננת איך יראה התיק מבחוץ ומבפנים, איך תתחברנה הידיות, באיזה גודל יהייה, איך הוא 'יתלבש' על הגוף, איך תראה החלוקה הפנימית ועוד.

אחרי שהכל ברור ומובן (כמעט) בראש, אני מתחילה ברישום כללי של התיק ומיד בבניית השבלונה, כשזאת מוכנה אני גוזרת בדים, תופרת דגם ראשון, בודקת, מודדת, משנה את דעתי שוב ושוב ו…עושה הכל מהתחלה. אם יש לי מזל, דעתי נחה אחרי מספר נסיונות קטן.

אז יש תיק תפור, טוב, לא תפירה עילית, רק דגם וגם לא בבדים האידיאליים, אבל, בהחלט תיק 🙂

ומכאן הדרך קלה יותר: בחירת בדים מתאימים, נסיעה למפעל שאחרי הוראות שלי מייצר/תופר את התיק הראשון בצורה מקצועית ואחרי שאני מרוצה, מיוצרות סדרות ממנו, בצבעים מגוונים וטקסטורות שונות.

לפתע, כשאני קוראת את שכתבתי, התהליך נשמע פשוט וקל, טוב, זה לא תמיד כך ולא תמיד הכל עובד נפלא אבל התהליך תמיד מאתגר ומרתק ובעיקר מהנה מאוד והתוצאה – התוצאה בהתאם, מקווה:)

אה, כן, לפני שהתיק מתחיל 'ללכת' בעצמו, יש לבחור לו שם! לעיתים בחירת השם לתיק מאתגרת כמו תהליך העיצוב שלו (טוב, לא עד כדי כך…) ועל כך בהמשך….